9 Ağustos 2011 Salı

Çişini nereye yapacaksın Kaan?

Meme geçen sene bitti. Emziği de bu yaz başında bitirdik. Eh mahalle baskısı sıra beze geldiğini söyler. Ve yeni bir serüvene yelken açtık oğlumla: "Tuvalet Eğitimi".

Bu bir eğitim mi yoksa çocuklar zaten hazır olduklarında onlara sadece yol göstermek mi ben hala çözemedim. Ama aklım ve duygularım yol gösterici olmaktan yana ve yöntemimi de ona göre belirledim. "yöntemsizlik", "nabza göre şerbet verme".

Geçen yaz, yani Kaan 2 yaşını bitirdiğinde, bez bağlamak istememeye başladı. Ama sanırım tuvalete veya lazımlığa gitmek istediğinden değil sadece sıcaktandı. Ben bunu yanlış anlayıp kuzenimden minik bir klozet kılığına girmiş lazımlık edindim. Müzikli, janjanlı. Ne oldu dersiniz? Kaan bir iki çişini yaptı ve çalan müzikten sanırım korktu ve oturmadı bir daha. Ben de müzik aparatını çıkardım, lazımlığı da ortadan kaldırdım.

Ara ara bezsiz kalmak istediğinde banyoya, salona göz aşinalığı olsun diye koydum küçük klozeti. Bu arada müzik aparatı da Kaan'ın orkestrasına katıldı :)

Gelelim serüvenin asıl başladığı noktaya. Kaan bu yaz başı da bez bağlamak istememeye başladı. Bezini açtığımızda kuru kalmış olduğunu görüyorduk ara ara. Bu sefer "Çişini, kakanı nereye yapacaksın Kaan?" sorusuna klozetime diye cevap veriyordu ama yapmıyordu. Bir iki kaza oldu tabiki. Kesinlikle kızmadım olsun annecim bir dahaki sefere klozete gitmeyi hatırlarsın diye yönlendirdim. Bunu da Calliou'nun kitabından öğrendim tabi :) Emzik bıraktırırken bezi zorlamayalım, aynı anda çocuğa ağır gelir derken Kaan kendi kendini zorladı. Biz yumuşakça geçiş olsun dedik ve öyle olması için çaba harcadık.

Calliou kitapları bizim evde hep okunur. Bu sefer şu lazımlıklı olan da aralarına katıldı. Okuyoruz eğleniyoruz. Emzik işi bitince sanki kendiliğinden bir eğilim artışı oldu kuzucuğumda klozete karşı. Ama yine de oturmak istemiyordu. Kavanoz, şişe onları da red etti. Ben de arada klozet mi bez mi diye sorgulayıp, ikisinden birini seçmesini söyleyip ilk başlarda hep bezi bağladım. aa bir kilit nokta da şu gündüzleri rahatsız, çok kuru tutmayan bezlerden bağlamaya başladım. Çocuklar kendi ıslaklıklarını hissetmezken nasıl çişlerini klozete versinlerki. Oh rahat rahat yapıyorlar nasıl olsa. Bazen bez bağlandıktan 1-2 saat sonra kendi bezini çıkartıp "Sıktı bu bez beni anne" diye haber verdi. Evet rahatsız bez işe yarıyordu sanırım :))

Kaan bezinden kurtuluyor


Geceleri zaten bezsiz uyur ama uyuduktan sonra bağlamamı isterdi. Gel zaman git zaman bir baktım Kaan evde hep bezsiz geziyor ama kesinlikle deneyip nefret ettiği slip kilotları giymiyor. Çıplak. Dışarı çıkarken bağlamamı istiyordu. Evde ise kendi klozetine oturuyordu ama ayakta yapmanın ve ayağına klozetinin kabı getilmesi rahatlığına kolay alıştı. Ben 2 saate bir çişin geldi mi diye sordum. Ama hiç evet cevabını almadım. Anlaştık çişi gelmese bile anne bir dene dediğinde yapmaya çalışacak. Ve her seferinde çişi olduğunu fark etti. Ama kaka hala beze yapılıyor. Gelince bezimi bağla anne diye uyarıyor. Hiiiç zorlamıyorum. bir kere yaptı klozete ama sonra hiç istemedi. Ben de bezi bağlıyordum. Tabi bazen benim artık bezlenmeye ihtiyacım yok cevabını da aldım.

Aa bir baktım 1 hafta 10 gün sonra dışarı çıkarken bağlama bezimi dedi. Eyvah dedim yandım. Sadece bahçeye iniyoruz ama olsun. dışarıda arkadaşları arasında yaşayacağı bir kaza onun özgüvenini sarsar diye düşünüyorum arpacı kumrusu gibi. Sitenin cafesinde küçük bardak su satıldığını gördüm aldım bir tane ve teklif ettim. Hadi annecim yılmaz abilerin tuvaletine gidip çiş var mı bir deneyelim dedim. Orayı çok merak ettiği için kabul etti ve bardağa çiş yapma işi başlamış oldu.

Derken daha uzun süreli ve evden uzağa giderken de bağlamak istememeye başladı. Küçük plastik bardaklar edindim. arabada duruyor. Alışveriş merkezlerindeki tuvaletlere gitmek eğer havlu makinesi otomatikse kolay. Ya değilse binbir motivasyon ve rüşvet teklif etmem gerekiyor.

Tabi bütün bunlar altında kilot yokken gerçekleşiyor. Sadece bir şort efil efil geziyor bizimki. Öyle ettim böyle ettim olmadı. En sonunda e-bebek'e gittik bir akşam. Boxer ama tayt gibi saran ve popo kısmı dikişsiz(arasına girmeyecek) bir don aldım. Tabi Kaan'a bunlar ev şortu olarak tanıtıldı önce,
evde giydi ve alışması sağlandı. Daha sonra dışarı çıkarken hiç lafı edilmeden üstüne şort giydirildi ve bu konu da halledildi. Artık ev şortlarını dışarı çıkarken de giyiyor oğlum. Nasıl da yakışıyor anlatamam :)

Daha tuvalet işimizi halledemedik tabi. Henüz kakamızı beze yapıyoruz ama 2 gecedir bez bağlamıyoruz. İlk gece 07/08/2011 akşamı geç yattığı için gece tam uyanmadan sabaha kadar geçirdi. Ben de riske girdim ve uyandırmadım çiş için. Veee kup kuru kalktık. Sabah çiş kabımızı yapsın diye getirdim. Önce yok dedi ama sonra kocaman yapacağım diye açıkladı ve kocaman da yaptı:) Sabah babamızın yorumu süperdi:"Yani gece burası göl olabilirdi." Bu aralar üçümüz bir arada yatalım istiyor kuzucuk. Babamız da özenmiş bizim birlikte koklaşarak uyumamıza o da pek memnun. Dün gece  03:00 sabaha karşı uyandı. Çişin var mı dedim ama tabi cevap yok. Ben yine çişliğimizi getirdim. Varmış deyip yaptı. Sonra uyuması uzun sürdü ama olsun.

Şu ana kadar hiç kendiliğinden çişim geldi demedi. Ama kakası geldiğinde bezimi bağla diyor. Bakalım kakasını klozetine ne zaman yapabilecek benim küçüğüm. Bu arada inanılmaz uzun süre çişini tutabiliyor. Hayrete düşüyorum.

Kaan Paşazade büyüyor. Umarım doğru yollarda sağlam adımlarla yürümesine yardımcı olabiliyoruzdur.

2 yorum:

  1. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Benim oğlumda 2 yaşında ve ben cesaret edemiyorum başlamaya. Ama gördüğüm her yazıyı okuyorum. Daha hazır değil gibi. Siz sona gelmişsiniz ne güzel.

    YanıtlaSil
  2. Biz hala uğraştayız.Kakası nı hala beze yapıyor. arada da çişini klozete yapmayı red edince bez bağlıyoruz. umarım sizin geçiş daha kolay olur. Ahu

    YanıtlaSil