21 Ağustos 2011 Pazar

Kendi kendine uyumak



Tam 27,5 ay boyunca oğlum meme emerek uyudu. Sonrasında neredeyse 10 ay da emzik emerek rüyalar alemine daldı. Emzik bittikten sonra kitap okumaya devam ettik. Kucakta hafif ninni ile başlayan mayışma oğlumun kendini yastığının üzerine atması ile devam ederdi. Arada popoya pış pış, mini mini oğluma ninnisi ve kuzucuk mışıl mışıl olmasa da uyurdu. Gece uyanır sıcaktan meyve suyu veya daha da en büyük soğuk suyunu içer tekrar uyumak için yaklaşık 1 saat harcanırdı.

Ben sonsuza kadar meme emerek uyuyacak zannederken oğlum büyümüş olsa gerek(tabi meme ve emzik konusunda kendisine baskı uygulandı ve bıraktırıldı) artık nadiren keyif için kucakta uykuya dalıyor. Genelde hikaye okunduktan sonra yastığına sarılır kuzucuk. Ben de yanında uzanırım. Mışıl mışıl uykulara arada ninni taleplerini karşılarken beraberce dalıyoruz. Evet gece uyandığı oluyor ama artık eskisi gibi çok sık ve uzun  süreli uyanıklıklar yok şimdilik. Bunu buraya yazdım ya şimdi akşama kesin uykusuz geçecek. Annelerin nazarı çocuklarına daha çok değer derler ve ben buna inanıyorum.

Bu noktaya gelene kadar emzik ve meme bıraktırma dışında hiç bir uyku alıştırma yöntemi uygulamadık. Sadece meme, kucak, ninni. Ama uyku rutini oluşturmanın faydası oldu. Gerçi oğluş rutinlere çok uymasa da hikaye okumak onun uykuya geçişini kolaylaştırıyor. Bir de zaten saza söze düşkün oğlum ninni söylememe bayılır. Benim sesimi beğenerek dinleyen tek hayranım Kaan :)

Sabah çok erken kalktığı için gündüz uykusunu uyumak istiyor oğlum. bugüne kadar 2 kere 8'e doğru kalktı o günlerde uyumadı. Toplamda bir günlük uykusu 7-9 saat benim kuzunun. Literatürde bu yaş çocuklarının 10-12 saat uyuması gerektiği yazıyor. Her istatistiki bilgide olduğu gibi bunda da Kaan Paşazade dışa düşen durumunda. Kabullenmeye çalışıyorum bazı çocuklar, kişiler zordur diye :)

Oğlumla gurur duyuyorum. Kendi kendine uyumayı bu kadar çabuk ve ben farketmeden öğreneceğini hiç düşünmemiştim. Son zamanlarda ise yatmadan önce yeni lafımız şu: "Hadi anne-baba yatağında hep beraber uyuyalım mı? Ha ne dersin?" İtiraz etmiyoruz. Katılımcı 3 kişi de halinden memnun. Babamız biz sarıla sarıla uyurken çok özeniyordu. Şimdi o da halinden memnun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder