2 Haziran 2011 Perşembe

Dış Etki İle Emzik Bırakmak

Oğlum Kaan tam bir keyif adamı. Emzik de bu keyiflerden başrolde yer alan bir tanesi. İnanılmaz keyifle emzik emer. Her derdinde ona sarılırdı. Resimdeki gibi resim çizme çalışmasından sonra televizyon karşısında keyif yaparken de emziksiz olmazdı.

Ne zamandır Şefik ile emzik olayına müdahele etmemiz gerektiğini konuşup duruyorduk. Genelde ben itiraz ediyor ve o strese girmesin şimdi diyordum. Sanırım asıl korktuğum kendimin gireceği stresti.

İnternetten araştırdım. Emziren Anneler grubunda yazıştık. Genel kanı 2 yaştan sonra mutlaka emziğe son verilmesiydi. Freud'un gelişim evrelerine göre bizimki hala oral devredeydi ve anal devreyi de aynı anda yaşıyordu. Ve yine Freud'a göre bazen çocuklar gelişim evrelerinden birinde takılıp kalıyor ve diğer evreleri de sağlıklı bir biçimde tamamlayamıyormuş. Freud görse ne derdi bilmem ama bana göre açık açık  Kaan oral devrede yapıştı kaldı. İnternette de bırakma yolları ile ilgili bir sürü görüş ve yöntem sunulmuş. Daha önceden bu deneyimi yaşamışlardan da dinlemiştim neler yaptıklarını.

31 Mayıs 2011 günü artık tamam dedim. Bu işe bir müdahele gerekecek. Önce emziği oyuncakçıya verince sana oyuncak veriyorlarmış hepsine tek tek istediğin oyuncağı verecekler. Kampanya yapmışlar dedim. Verelim mi? Tabiki cevap: "Hayır, hayır, hayıııır! Vermem." Kaan duvarından geri sektim. Ama dedim. Emzikler bulutlar üzerindeki emzik ülkesine gitmek istiyormuş. Balonla bağlayıp bulutların üzerine yollayalım mı?". Yine cevap aynı. Başka bir şey bulmalıydım ama Kaan'ı çok da üzmeden yavaşça bir geçiş düşünmeliydim.

Yıllar önce abimin arkadaşı Murat ile Derya emziğe müdahele ederken emzikler pislendi, böceklendi demişlerdi ve emziklerin üstüne çay döküp göstermişlerdi. Evet evet yöntemimin bir parçası bu olabilirdi. Ama nasıl yumuşak bir geçiş sağlasam diye düşünürken Kaan'ın ısırarak patlattığı emziği geldi aklıma. Sadece onu temiz bıraktım. Diğerlerini bir tabağa koyup ıslattım ve üzerine çay döktüm. Kaan emzik istediğinde işimi garanti altına alarak diğer tarafından da bir kesik yaptığım kurbağalı emziği verdim. Patlak olduğunu ve başka istediğini söylediğinde de annecim diğerleri pis olmuş bi tek bu var dedim. Bir süre idare etti ve tabi yıkayalım diğer emzikleri teklifi ile geldi. Annecim yıkanmıyorlar bak çok pisler bir şey gelmiş üstlerine böcek gibi çok kötüler dedim. Gösterdim. İkna oldu. Evet sanırım bu işe yarayacak. Arada bir kere daha emzikleri göstermek zorunda kaldım.

Hala patlak emzikle idare ediyor. Ama artık eskisi gibi gün içinde bütün gün emzik yok ağzında. Uyurken veya karnı ağrıdığında aklına geliyor. Uyurken emziği tam ememediği için normalden geç uyumaya başladı. Nasıl zorlanıyor, debeleniyor emmeye çalışıyor, kendince yöntemler arıyor küçük oğlum sonunda sızıp kalıyor. İyice dalınca ya elinden ya ağzından alıyorum emziği. Gece eline geçirip emmesin diye. Gece ise uyandığında istemiyor ama çok sinirleniyor dönüp duruyor. Uyanır uyanmaz da soruyor veriyorum kurbağalı emziği.

Süreç umduğumdan daha az zorlu geçiyor. Gece bazen ağlamaklı oluyor ama bu rüya gördüğünden ve emzik olmadığı için biraz sakinleşme zorluğu çekmesinden sanırım. Allah'tan beraber yatıyoruz ve hemen müdahele ediyorum. Bakalım ne zaman patlak emzikten vazgeçecek. Ve ne zaman başarı ipini göğüsleyebileceğiz.

Hepimize kolay gelsin. En çok da Kaan'a.

02/06/2011 akşam ve gecesinden not: Gece gaz ve emziksizlik le uzun süre uyumaya direnen oğlum sürekli oyun oynadı, kitap, şarkı, sürekli pırtlama, debelenme ve 23:59 da sonunda emziğini istedi 1-2 dk emzik arama numarası ile oyalandım ama dalmadı. Patlak kurbağalı emziği verdim ve 00:05'te 2 dk içinde son bir kez daha pırtlayıp uykuya daldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder