24 Aralık 2010 Cuma

Emzirme Reformuna Destek Veriyoruz

Emzirme reformundan haberdar olmustum ama arkadasim Feyza'nin Emzirme Reformu Sobesi yazisi ile de baslatilan sobeleme etkinliginden haberdar oldum. Kimi sobeleyecegim ya da sobeleyecek bir blog bulacak miyim bilmiyorum ama konu cok onemli. Ben de sorulari yanitlayip bu reforma destek vermek istedim


(1)  Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?
Ben de yeni ogrendim ne acidirki %1,3. Kesinlikle daha fazla olur diye dusunmustum.
(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?
İlk 7 ay sadece anne sütü ile besledim. Ve hic bir zaman anne sutu ile gosterdigi gelisme performansini yakalayamadi benim kuzucugum. 27,5 aylikken de emzirmeyi kestim. Hala daha dogru zamanda mi kestim bilmiyorum:( Gerci tum dunyada kabul goren 24 ayi doldurmustuk en azindan:) Kaan su an 2,5 yasinda.
(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?
Dogum yaptiktan sonra elimizdeki projeleri bitirdim ve oglumla basbasa hayata devam ediyorum. Onunla dolu dulu 2,5 yil gecirdim
(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?
Gerek kalmadi:)
(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?
Allah'tan boyle bir duruma dusme sansim dahi olmadi. 
(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?
Hic zorlanmadim. Ancak esim bu konuda hassasti. O yuzden disari cikarken ozellikle bebek bakim odasi olan yerleri tercih ettik. Oglumun sokak ortasindaki "memeee" diye bluzume saldirip acmaya calismalari biraz dikkat cekici oluyordu  :)
(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?
Emzirme konusunda hic zorlanmadim. Tabi Amerikan Hastanesin'deki bebek hemsirelerinin tecrubesinin katkisi cok buyuktu. Oglum da bu konuda hayli istekli bir bebekti. Hatta memeden ayirmakta zorlanir olmustuk. Gogsumde Kaan'in yogun emme seanslarindan dolayi yara olustugunda da yine Amerikan Hastanesi'nin bebek hemsirelerinden destek aldim. Cok ise yaradi. Tum ekibe cok tesekkur ediyorum.
(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?
Hayir hic baski gormedim. Anne sutu alirken gelisimi cok iyiydi.
(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Emzirme Reformu’nu biliyorum ve sonuna kadar destekcisiyim. Emzirme Reformu, anneleri ve onlara destek olan herkesi bilinclendirmek ve tum dunyada kabul goren ilk 6 ay sadece anne sutu verilmeli fikrinin yayginlasmasi icin gerekli. Ayrica anne sutu daha bagisiklik ve sindirim sistemi gelismemis bebeklerin kolayca sindirebilecegi, uygun sicaklikta, steril, her zaman hazir ve koruyucu bir besin kaynagi oldugu icin Emzirme Reformu gerekli.
(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.
Formu doldurarak destekledim. Umarim Emzirme Reformu gonullulerinin cabalarinin sonuclari en kisa surede gorulmeye baslanir.
Ben su an kimi sobeleyecegimi bilmiyorum ama buldugumda buraya linklerini ekleyecegim. Bu yaziyi okuyan olursa lutfen siz de destek olun. Deneyimlerinizi paylasin ve yazilarinizin linkini bilgi@emzirmereformu.com adresine gönderin.

Ve ben de yeni annemiz Ozlem'i sobeliyorum http://annelikmacerasi.blogspot.com/ :)
Ikinci sobelememi de Ağzımın Tadı ile lezzetleri bizimle paylasan Hakkı Dayı'ya yapiyorum.
"Daha saglikli bir gelecek icin ilk 6 ay sadece Anne Sutu"

1 yorum:

  1. Selam Tulay seni ve blogu da sobeliyoruz
    http://kartalsari.wordpress.com/
    Emzirme reformuna tam destek:)

    YanıtlaSil